reklama w mediach społecznościowych

Kiedy wystartować z reklamą w mediach społecznościowych?

Reklama w mediach społecznościowych nie dla wszystkich przedsiębiorców jest czymś atrakcyjnym. Czasem może się kojarzyć ze zwykłym „siedzeniem na Facebooku” i bezmyślnym przeglądaniem feed’u w poszukiwaniu czegoś ciekawego. Wydaje się, że takie działania w żaden sposób nie mogą się przyczynić do sukcesu projektu reklamy właśnie w samych społecznościach. Tymczasem, reklama firmy w social media może wyglądać zupełnie inaczej. Może zostać rozpisana w ramach projektowych wraz z dokładnym opracowaniem całej strategii, która doprowadzi nas do sukcesu. Zawsze trzeba mieć jednak na względzie, że na naprawdę profesjonalną kampanię reklamową trzeba mieć przeznaczony solidny budżet. Raczej też nie powinniśmy się zabierać za jej tworzenie samodzielnie- może to dla nas wykonać na przykład agencja Social Media Brandbay.

Dobre wskazówki na start

Profesjonalizm w prowadzeniu kampanii w mediach społecznościowych powinien zaczynać się już od poświęcenia czasu na stworzenie strony firmowej, jej opisu oraz zamieszczenia interesujących materiałów wizualnych. To oczywiście nie wszystko, gdyż podczas realizowania takiej kampanii bardzo ważne jest, aby utrzymać tak samo wysoki poziom profesjonalizmu także później, podczas regularnego dodawania coraz to nowych treści. Trzeba więc zatroszczyć się zarówno o warstwę graficzną do wpisów- gdyż bardzo wiele osób jest wzrokowcami i zainteresuje ich tylko ciekawa fotografia czy grafika- jak również istotny jest dobrej jakości content. Prowadząc kampanię bardzo ważne jest też to, aby ciągle pytać użytkowników o ich opinie, moderować i zachęcać do dyskusji na stronie, a także wzbudzać ich zaangażowanie.

Jakie treści w praktyce mogą stać się tematem wpisów? Oprócz ciekawostek z branży czy ze świata nauki, można też pokusić się o wpisy bezpośrednio związane z życiem firmy. Można pokazać scenki z życia przedsiębiorstwa „od kuchni”, pokazać załogę przy pracy, a tym samym efektywnie skrócić dystans pomiędzy firmą, a odbiorcami tego, co oferuje lub proponuje. Nierzadko firmy ogłaszają także liczne konkursy, które często cieszą się dużym zainteresowaniem użytkowników i są sobie nawzajem przez nich udostępniane. Warto także pamiętać o tym, że profil w mediach społecznościowych jest miejscem wypowiedzi użytkowników o firmie- może się zdarzyć, że nie wszystkie komentarze będą przychylne i pozytywne. Dlatego trzeba włożyć sporo wysiłku w proces kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa.