firmowa strona www

Czy warto zakładać firmową stronę internetową?

Wydaje się, że obecnie niemalże każda firma taką stronę już posiada. Nie mniej jednak, trzeba się liczyć z tym, że stworzenie strony będzie stanowiło pewien wydatek. Jego wielkość zależy od poziomu zaawansowania takiej strony. Pojawia się więc pytanie, czy jest to opłacalne i jakie niesie korzyści. Na pewno warto zwrócić uwagę na to, że obecnie znacznie rzadziej tworzy się strony tylko i wyłącznie po to, aby funkcjonowały jako wizytówka w sieci. Znacznie bardziej zwraca się uwagę na to, że taka strona może być dla firmy skutecznym narzędziem marketingowym. Jeśli więc chcielibyśmy w taki sposób ją wykorzystać- jest to bardzo możliwe, że koszt jej stworzenia będzie miał szansę się nam zwrócić. W jaki sposób możemy więc taką stronę wykorzystać na użytek własnej firmy?

Strona? Tak, ale jeśli ktokolwiek ma ją odwiedzać

Często możemy mieć do czynienia z sytuacją, kiedy na całkiem nową stronę wchodzi niewiele użytkowników. Trudno się dziwić- jeśli dopiero się pojawiła to jeszcze nikt o niej nie wie. Czy firma potrzebuje strony internetowej strony internetowej, o której nikt nic nie wie? Czasem może ona być przydatna w celach informacyjnych, a także wizerunkowych, aby jej adres móc umieścić na wizytówkach. Generalnie jednak strona jest opłacalna, jeśli faktycznie służy nam jako kanał komunikacji z odbiorcami lub też kiedy pozwala nam na pozyskiwanie klientów. Trzeba więc popracować nad tym, aby na stronie pojawili się użytkownicy, a można to zrobić przynajmniej na kilka sposobów- wykorzystując kampanie z zakresu marketingu internetowego.

Na jakie kampanie reklamowe warto zwrócić uwagę?

Przede wszystkim na kampanie projektowane w systemie Google Ads, a także na kampanię pozycjonowania strony. Obie te reklamy mogą opierać się o wyszukiwarkę Google i sprawić, że reklama wraz z odnośnikiem do strony naszej firmy będzie wyświetlała się wysoko w rankingu na wcześniej zdefiniowane słowa kluczowe- albo jako reklama sponsorowana albo jako wynik organiczny. A ponieważ użytkownicy szukając czegoś przeglądają zazwyczaj pierwszą stronę wyników wyszukiwania i te strony, które wyświetlają się najwyżej- bez reklamy najprawdopodobniej nigdy do naszej strony nie dotrą.

Obie te kampanie można zaplanować razem tak, aby ruch na stronie mógł pojawić się niemalże od razu od momentu jej uruchomienia. Bowiem w systemie Google Ads reklamy można wyświetlać niemalże od razu po dokonaniu wpłaty do budżetu Google. Taką kampanię można prowadzić do momentu osiągnięcia sensownych pozycji poprzez pozycjonowanie. Wymaga to pewnego okresu czasu- zazwyczaj na efekty i na wysokie pozycje trzeba poczekać około 3-4 miesiące. Decydując się na taką reklamę możemy tak naprawdę przez cały czas trzymać rękę na pulsie i kontrolować, czy kampania pozwala zwiększać ruch na stronie. Wystarczy najprostsze narzędzie diagnostyczne jakim jest Google Analytics. W przypadku reklamy internetowej zawsze możemy kontrolować budżet oraz ewentualny zwrot z inwestycji.

Jeśli jeszcze nie masz swoje strony warto skontaktować się z profesjonalistami: https://brandbay.pl/projektowanie-stron-www