Własna działalność w Hiszpanii

Zakładanie firmy za granicą nigdy nie jest do końca łatwa kwestią. Przede wszystkim, dlatego że należy dokładnie zapoznać się z przepisami prawa oraz zasadami rachunkowości obowiązującymi  w danym kraju. Często porozumienie się z urzędnikami wymaga zaawansowanej znajomości języka kraju, w którym chcemy prowadzić własną firmę.

Te wszystkie kwestie sprawiają, że część przedsiębiorców czy przyszłych przedsiębiorców rezygnuje z tego pomysłu już na jego wczesnym poziomie. Zupełnie nie słusznie, bo okazuje się, że wystarczy pamiętać o kilku podstawowych kwestiach, aby móc dobrze prowadzić własny biznes. To o czym należy pamiętać to przede wszystkim:

 

  1. Zapoznanie się z przepisami lokalnego prawa – przede wszystkim na wstępie warto poznać przepisy lokalnego prawa dotyczące działalności gospodarczej. Dobrze jest znać dostępne dla przedsiębiorców formy prawne oraz prawa i obowiązki związane z wyborem tej, a nie innej formy prawnej dla prowadzonej przez siebie działalności.
  2. Kolejną kwestią jest dowiedzenie się jakie zasady obowiązują obcokrajowców zakładających własne firmy w danym kraju. W przypadku państw Unii Europejskiej dla Polaków nie będzie większych obostrzeń, ale chcąc założyć firmę poza Wspólnotą należy liczyć się z koniecznością uzyskania specjalnych pozwoleń lub innymi potencjalnymi obostrzeniami.
  3. Dobre biuro rachunkowe to kolejny etap na drodze do sukcesu. Synonimem takiego biura jest – biuro księgowe z Hiszpanii. To biuro prowadzi księgi rachunkowe w języku hiszpańskim, reprezentuje interesy swoich mocodawców przed hiszpańskimi urzędami, ale jednocześnie kontaktuje się z polskimi właścicielami w języku polskim. Dzięki czemu nawet nie znając lokalnego języka (w tym przypadku hiszpańskiego) można założyć własną firmę i mieć pewność, że jej rozliczenia są prawidłowo prowadzone.

 

Przedstawione powyżej to jedne z podstawowych kwestii dotyczących formalności związanych z zakładaniem własnej firmy za granicą. Naturalnie jest to proces wieloetapowy.