Jak otworzyć gabinet dietetyczny?

Własny gabinet dietetyczny to dobry pomysł na biznes- w naszym kraju coraz częściej korzystamy z usług dietetyka, a dodatkowo warto zauważyć, że na rynku nie ma zbyt wielu takich specjalistów. Dietetyk jest zawodem przyszłości, a co za tym idzie rozwijanie się właśnie w tej branży daje nam bardzo dobre perspektywy zawodowe.

Własny gabinet dietetyczny często chcą założyć sami dietetycy- osoby, które mają wykształcenie kierunkowe i które chcą zacząć pracować na własnych warunkach na swoim. Jest to też szansa na stabilne samozatrudnienie na lata- zwłaszcza jeśli do tej pory mieliśmy przejściowe problemy ze znalezieniem odpowiedniej pracy. Bardzo dobrym pomysłem na start jest możliwość otwarcia gabinetu dietetycznego w ramach sieci franczyzy. Na czym to dokładnie polega?

Gabinet dietetyka działający w ramach sieci

Przystąpienie do franczyzy ma tę dużą zaletę, że w ramach takiej współpracy można otrzymać bardzo wiele wskazówek, porad oraz całego know- how odnośnie prowadzenia biznesu. Dla początkującego przedsiębiorcy jest to duże ułatwienie. Mamy tutaj do czynienia z dość przewidywalną sumą inwestycji na start. Wiemy więc jaki koszt będziemy musieli ponieść, aby taki gabinet mógł powstać. Dużą zaletą franczyzy jest także możliwość otwarcia placówki pod rozpoznawalną marką, która cieszy się zaufaniem klientów. W dużej mierze jest więc tak, że nie musimy martwić się o kwestie marketingowe. Jedną z takich sieci, do których możemy przystąpić w ramach franczyzy jest projektzdrowie.info. To popularna i ceniona przez klientów sieć.

Jakie wymagania trzeba spełnić? Czyli o tym, co potrzebne na start

Franczyza jest swego rodzaju współpracą. Jak otworzyć gabinet dietetyczny w ramach sieci?

– W ramach nowego gabinetu musi pracować przynajmniej jeden dietetyk z wykształceniem właśnie w tej dziedzinie. Oczywiście, dietetyk może być jednocześnie osobą, która chce taką placówkę założyć w ramach własnej działalności gospodarczej. Dietetyka można też zatrudnić.

– Aby gabinet mógł zacząć działać- konieczny jest odpowiedni do tego celu lokal. Najlepiej, aby miał on minimalną powierzchnię 30 m2. Ważne, aby był to lokal posiadający witrynę i zlokalizowany w miejscu o sporym natężeniu ruchu pieszych.

– Otwierając gabinet w ramach franczyzy konieczne jest dostosowanie się do standardów i wymogów, jakie ma cała sieć. Są to standardy związane z obsługą klientów, dystrybucją konkretnych informacji reklamowych i informacyjnych, a także przyjęcie spójnej z całą siecią identyfikacji wizualnej.

– Podczas uczestnictwa we franczyzie można liczyć na wsparcie specjalistów, kampanie reklamową, a także szereg szkoleń, które pozwalają zdobyć wiedzę na temat prowadzenia biznesu. Uczestnictwo w takiej współpracy wydaje się nieść ze sobą mniejsze ryzyko niż otwieranie gabinetu w pojedynkę, jeszcze bez doświadczenia i bez wiedzy z tym związanej. To doskonały start w świat biznesu.