Dobra strona internetowa to prawdziwe wyzwanie

Strona internetowa jest wizytówką firmy, dzięki niej przedsiębiorstwo może znaczący sposób zwiększyć swoje zyski. Jej zadaniem jest przyciągnąć uwagę użytkowników internetu, przekonać do oferty firmy oraz sprzedać produkty czy usługi. Strona to także element wizerunku firmy, wiele mówi o przedsiębiorstwie. Budowa strony ma także niebagatelny wpływ na jej późniejsze pozycjonowanie, dlatego dobra strona internetowa to prawdziwe wyzwanie. Wyzwanie, które najlepiej jest postawić przed profesjonalistami, którzy zajmują się zawodowo tworzeniem stron, takim jak – https://brandbay.pl/projektowanie-stron-www.

 

  1. Cel istnienia strony www – na początku przed przystąpieniem do projektowania strony internetowej konieczna jest odpowiedź na pytanie: po co witryna ma zostać stworzona. Celem może być sprzedaż usług bezpośrednio poprzez stronę, może być także zachęcenie klientów do skorzystania z usługi firmy. Strony internetowe mogą także służyć do kontaktu z klientami, przyjmowania zamówień czy w dalszej obsłudze posprzedażnej. Witryny są także tworzone z myślą kreowaniu wizerunku firmy, która w ich ramach prezentuje swoją wizję, misje,portfolio marek czy zadowolonych klientów. Na początku każdego projektu musi nastąpić refleksja nad celem jakiemu ma służyć posiadanie witryny internetowej.
  2. Organizacja strony – każda strona powinna być przyjazna dla użytkowników. Musi posiadać przejrzystą strukturę, łatwą i intuicyjną nawigację, przejrzysty tekst. Wszystkie te elementy ułatwiają potencjalnym klientom odnalezienie na stronie informacji, które ich interesują. To niezwykle ważne, bowiem jeśli użytkownik nie może na stronie znaleźć interesujących do informacji, to opuści ją i poszuka ich w innym miejscu.
  3. Budowa strony – strona powinna mieć wersję mobilną, tak by użytkownicy korzystający z niej za pośrednictwem telefonów i tabletów mogli bez trudu się po niej poruszać. Jest to także istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Google wyżej prezentuje te strony, które mają swoją mobilną wersję. Witryna nie może też zbyt długo się ładować. Jak pokazują badania, jeśli wciągu 3 sekund od kliknięcia w link strona się nie otworzy – użytkownicy internetu zrezygnują z jej odwiedzenia.
  4. Treść strony – teksty na stronie mają do spełnienie wiele funkcji. Są to teksty marketingowe, które mają zachęcać do zakupów, korzystania z usług oraz budować wizerunek firmy. Powinny być napisane poprawną polszczyzną, nie mogą zawierać błędów, powinny uwzględniać język korzyści, czyli tłumaczyć użytkownikowi co zyska wybierając właśnie te produkty i usługi. Ponadto w tekstach powinny znaleźć się słowa kluczowe, na które strona ma się pojawiać w wynikach wyszukiwania. Pod żadnym pozorem nie wolno kopiować treści z innych stron, bo wówczas pozycjonowanie strony stanie się niemożliwe. Ważne jest także to, żeby na każdej podstronie znalazł się tekst o długości przynajmniej 1000 znaków. Puste strony Google traktuje jako nieprzydatne dla użytkowników i nie pozycjonuje ich wysoko.